.lchf

 
Alltså ibland är jag sååå jävla grym typ som idag när jag lagade mat. Galet gott, älskar pesto & mozarella kombinationen. Men kanske ska börja från början. Började med LCHF i måndags, och ah som (halvt)vegeterian som helst inte ens äter fisk längre är detta en utmaning. Hittade idag en veggfärs med 4g/100g kolhydrater, det värsta är att de är fettsnåla med men pepppepp på att det är ~20g protein/100g som en köttbit alltså. Dock kanske inte lika mättande som vanlig färs tyvärr pga fettsnålheten. Men med lite sallad (älskar babyspenat) så är jag galet mätt och behöver nog inte äta mer idag. Sen har jag c:a 7 biffar kvar som jag kan ha med nästa vecka yihaaa! 

Recept:
Veggfärs (under 5g/100g kolhydrater) 
Mozarella 
Pesto
Phlilladelphia Ost
Vitlök
Salt&peppar 
Småtomater & Oliver 

Blanda färsen, philladelphiaosten, pesto, salt&peppar och vitlök . Forma de till biffar lägg i en ugnssäkerform. Lägg på mozarella, oliver, småtomater sätt i ugnen på 175 grader i c:a 15 min. Servera med favorit salladen. 
Har inga exakta mått utan ni får smaka er fram;-) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0