CHEATING

Redigera dina bilder = fusk ?

Jag är lite kluven i detta, då jag alltid redigerar mina bilder en hel del.
Man kan ju även dela upp det i två kategorier.

1. Du ändrar ljus, kontrast, beskärning, skärpa t.ex.
2. Du ändrar delar i bilden

Oftast ändrar jag bara ljuset då det inte alltid blir helt rätt när jag tar bilden. Det är väll detta man vill helst åstakomma med sin fotograferingen.
Men sedan finns det ju de gångerna vi inte kan råför att det är något ivägen, eller nått vi vill ändra på.

Nedan ser vi ett exempel. Jag har gjort enligt punkten 1. Rättat till ljuset, lagt vinjett, skärpa, kontrast.
Men även (2) redigerat bort hinderstödet då jag verkligen ansåg att det förstörde hela bilden.



Fusk eller förbättrar jag bara mina bilder ?

Kommentarer
Postat av: Emma Haag

förbättrar, ;)

2011-01-02 @ 21:04:45
URL: http://haags.blogg.se/
Postat av: lisa

förbättrar!

2011-01-03 @ 18:25:13
Postat av: Emily Gustafsson

Helt klart förbättring, kul att du tog bilden med mig och min ponny som exempel ;) Du är superduktig!

2011-01-08 @ 19:36:59
URL: http://emilygustafsson.blogg.se/
Postat av: Christina Övgård

Håller med! Förbättrar

2011-01-09 @ 18:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0